Faceți căutări pe acest blog

23.5.07

Cele mai rentabile masini

Clubul german ADAC, recunoscut pentru numarul mare de studii referitoare la costurile implicate de detinerea unui autovehicul, a facut publice rezultatele privind cele mai ieftine masini din punctul de vedere al costurilor pe care proprietarii trebuie sa le suporte, de la cumparare si pana la revanzare. Masinile analizate au fost impartite pe 6 segmente de piata, iar cheltuielile vizate cuprind pretul de baza, costul reviziilor, consumul de carburant, asigurarile obligatorii, taxele, la care s-a adaugat pierderea rezultata din devalorizarea masinii. Durata de posesie si calculul scaderii pretului s-au facut pentru o perioada medie de 4 ani, in vreme ce distanta medie parcursa anual a fost stabilita la 15.000 de km. In segmentul mini, cea mai rentabila masina este considerata Toyota Aygo, care, desi are un pret mai mare decat unii competitori, cheltuielile de detinere sunt mai scazute, iar deprecierea mica. Pe urmatoarele locuri s-au situat Smart Fortwo si Chevrolet Spark. Cele doua surate ale lui Aygo, Citroën C1 si Peugeot 107, au costuri ceva mai mari. Topul masinilor mici este condus de o alta Toyota, Yaris, secondata de Skoda Fabia si Opel Corsa. In segmentul mediu-inferior lider este Dacia Logan, pretul mic si tarifele reduse de service fiind determinante. Modelul romanesc surclaseaza Chevrolet Aveo. In segmentul mediu-superior, cele mai economice sunt cele doua versiuni Skoda Octavia I si II (in varianta Combi), urmate de echiparea de baza (1.6 l, 2x4) a lui Nissan Qashqai. Tot o Skoda este pe primul loc si la capitolul executivelor, Superb 1.9 TDI avand cel mai mic cost pe kilometru, urmatoarele clasate fiind Opel Signum si Jeep Compass. In fine, pe ultima treapta, in segmentul premium, cea mai rentabila este Jeep Grand Cherokee, la foarte mica distanta plasandu-se Nissan Patrol.