Faceți căutări pe acest blog

1.8.07

Topul gafelor comise de companii in 2006

sursa: http://www.bloombiz.ro

Nu se intampla intotdeauna ca mediul de afaceri sa fie lipsit de momente amuzante, penibile sau, de ce nu, tampite. De la concedieri "neasteptate" si pana la clienti mai mult decat nemultumiti, aceste companii au fost alese de Cnn Money pentru a alcatui topul celor mai "stupide" momente ce au aparut in mediul de afaceri al anului 2006:

1.Wal-Mart - Pentru ca nu exista fiinta mai placuta americanilor decat politicianul
Intr-o incercare de a acoperi imaginea ravasita cu fete zambitoare, Wal-Mart a angajat firma Edelman, un renume in domeniul relatiilor publice, care a hotarat sa schimbe perceptia publicului cu privire la celebrul lant de magazine, preluand tactici derivate din campaniile politice.
Numindu-si campania " Candidatul Wal-Mart", firma anunta cu surle si trambite prerogativele Wal-Mart: asigurari medicale mult mai bune pentru anagajati, salarii entry-level mult mai mari, noi magazine in cartiere marginase, mancare organica la preturi rezonabile, si un pret fix de 4$ pentru o serie de medicamente.
In consecinta, candidatul Wal-Mart a suferit cel mai mic profit pe Q1 din ultimii zece ani, vanzarile scazand simtitor.

2. Comcast - Asteptati la telefon si unul din reprezentantii nostri se va trezi din betie si va raspunde intrebarilor dumneavoastra
In timpul unui control de rutina, unul dintre "oamenii de la cablu" Comcast adoarme pe canapeaua clientului Brian Finkelstein.
Imaginile incriminatorii, insotite de soundtrack(melodia "I Need Some Sleep" a celor de la Eels) si de comentarii acide la adresa echipamentelor saracacioase ale celor de Comcast, preturilor ridicate si penibilului serviciu pentru clienti, au devenit in scurt timp un hit al Internetului.

3. Starbucks - Un proces fierbine, vine imediat...
In August, un angajat american al Starbucks trimite un cupon pentru un ice cafe catre prieteni si familie, prin e-mail. Problema cu scrisorile digitale e ca acestea nu cunosc limite geografice si, mai rau, pot fi printate in mod repetat.
Astfel ca e-mailul s-a raspandit in toata America, cei de la Starbucks au refuzat sa onoreze posesorii cuponului, ceea ce a condus la un proces de clasa, in care un client nemultumit cerea despagubiri de 114 milioane dolari.

4.RadioShack- De la: RadioShack; Catre: Angajatii RadioShack; Subject: Fosta ta slujba
In August, Radioshack a concediat 400 de oameni via e-mail. Angajatii afectati au primit un mesaj care spunea ca " Reducerea fortei de munca se afla in progres. Din pacate, pozitia ta face parte din cele eliminate."

5. Home Depot - Cum sa-ti tragi in piept actionarii
Ferindu-se de investitorii nemultumiti de banii primiti de la CEO Home Depot, Robert Nardelli, care incasase peste 120 milioane dolari de-a lungul a cinci ani ( in timp ce actiunile companiei scazusera cu 12%), consiliul director al Home Depot uita sa se prezinte la intalnirea cu actionarii.
Sesiunea este prezidata doar de Nardelli, care reuseste sa ocoleasca toate intrebarile, spunand ca "ca nu acesta este forul in care actionarii sa comenteze" si intrerupe sedinta dupa doar jumatate de ora. Consecintele negative, subliniate de demonstranti imbracati in gaini si purtand sigla Home Depot, l-au facut pe Nardelli sa anunte cateva zile mai tarziu ca "pentru intalnirea de anul viitor vom adopta formatul traditional, in prezenta consiliului director".
Nardelli a demisionat in ianuarie, plecand cu o compensatie de 210 milioane dolari.

6. H.R. Hargreaves & Son
Mick Woods a cumparat un pachet de sunca presata, produsa de compania britanica Hargreaves & Son. Dupa ce a citit lista de ingrediente, care includea si "excremente de caine", si-a pierdut apetitul.
Hargreaves l-a concediat pe angajatul responsabil de farsa si a inceput un proces de retragere de pe piata a produselor cu eticheta "gresita".

7. AOL
Intr-o "incercare de a atinge comunitatea academica prin intermediul noilor sale instrumente", AOL a dat publicitatii un studiu ce avea ca obiect cautarile facute de 657,000 de utilizatori.
Desi AOL a insistat ca datele nu contineau informatii de identificare, ziarul New York Times au identificat o serie de utilizatori, printre care si "utilizatorul 4417749", numita Thelma Arnold din Lilburn, care a cautat prin intermediul AOL "lenjerie feminina" si "caine care urineaza pe toate lucrurile".
Gafa a dus la demisia directorului de tehnologie de la AOL si la un proces de 500 de milioane de dolari.

8. Amazon.com
In dimineata zilei de 3 aprilie, siteul Amazon.com a trimis un e-mail cu titlul "UCLA a castigat!" tuturor utilizatorilor care au cumparat pana atunci un produs sportiv in care anunta punerea in vanzare a sapcilor cu UCLA, castigatoare a campionatului de basketbal.
O singura problema: meciul era programat sa se joace pe 3 aprilie, seara. Si s-a intamplat, doar ca UCLA a fost invinsa de Florida, scor 73 -57.

9. Bank of America
Dupa ce Bank of America si-a anuntat intentia de a externaliza 100 de slujbe la departamentul tehnologic, din San Francisco catre India, muncitorii americani au fost obligati sa faca training cu inlocuitorii lor indieni, pentru a-si primi plata de disponibilizare.

10. Bristol-Myers
In mijlocul unui proces care avea ca obiect patentul pe anticoagulantul Plavix, Bristol-Myers Squibb a intarziat redactarea prospectului, ceea ce i-a dat producatorului de medicamente Apotex cinci zile sa inunde piata cu versiunea sa off-brand.
Pana cand Bristol a obtinut o hotarare judecatoreasca pentru a-i opri pe cei de la Apotex, acestia din urma au umplut depozitele farmaciilor cu medicamentele sale ieftine, costand Bristol un profit ce ar fi putut depasi 525 milioane dolari, iar pe Peter Dolan, CEO, slujba.