Faceți căutări pe acest blog

7.2.08

Generatia Google nu are capacitati analitice

Aşa-numita “Generaţie Google” are probleme în ceea ce priveşte modul de sintetizare a informaţiilor primite, relevă un studiu universitar, iar motivul ar putea fi chiar generalizarea utilizării internetului.
Potrivit unui studiu realizat la cererea British Library şi a Joint Information Systems Committee, tinerii ce s-au născut după 1993 şi care au crescut având acces la computer şi la internet nu au reuşit să-şi dezvolte foarte bine abilitatea de a procesa, analiza şi crea conexiuni în ceea ce priveşte informaţia pe care o au la dispoziţie prin intermediul internetului.
Studiul a urmărit să ofere bibliotecilor din Marea Britanie baza pentru a înţelege mai bine modul în care oamenii se documentează în era digitală. Concluziile studiului sunt destul de pesimiste. Numărul persoanelor care ştiu să scrie şi să citească nu a crescut aproape deloc o dată cu creşterea accesului la informaţiile digitale. Pe de altă parte generalizarea accesului la internet a dus la o scădere accentuată a timpului necesar pentru evaluarea relevanţei şi acuităţii informaţiei.
O altă problemă cu care se confruntă tânăra generaţie este faptul că nu abordează o strategie eficientă de căutare a informaţiei. Potrivit studiului, tinerii folosesc limbajul colocvial atunci când caută anumite date prin intermediul unui motor de căutare, mai degrabă decât să facă apel la anumite cuvinte-cheie ce se pot dovedi mai eficiente.
Mai multe rezultate afişate – mai multă bătaie de cap
Pe de altă parte, în momentul în care sunt afişate mai multe rezultate pentru o anumită căutare, “Generaţia Google” întâmpină dificultăţi în alegerea informaţiei relevante. Potrivit studiului, majoritatea tinerilor nu a o imagine exactă a ceea ce reprezintă internetul şi nu sunt conştienţi de faptul că informaţia disponibilă prin intermediul acestuia provine din mai multe surse şi este foarte variată. Ca urmare, ei apelează în mod aproape instinctiv la motoare de căutare precum Yahoo sau Google, în defavoarea bibliotecilor digitale.
Studiul a relevant şi faptul că anumite mituri legate de “Generaţia Google” nu sunt reale. De exemplu, cercetătorii au descoperit că nu există nimic care să susţină teoria potrivit căreia tânăra generaţie este mai nerăbdătoare să îşi satisfacă nevoia de a obţine o anumită informaţie. De asemenea, potrivit studiului, tinerii nu acordă mai multă credibilitate datelor obţinute prin intermediul internetului, ci mai degrabă celor care provin de la profesori sau din cărţile de specialitate.
Există însă şi mituri legate de tineri care “rămân în picioare”. Printre acestea deja generalizatul obicei al “copy-paste” despre care se glumeşte foarte mult în ultimul timp. Studiu atrage atenţia că acest obicei poate avea în unele cazuri consecinţe legale, acuzaţiile de plagiat înmulţindu-se în ultimii ani. În acelaşi timp, tânăra generaţie şi-a dezvoltat abilitatea de a se putea concentra pe mai multe activităţi în acelaşi timp.
“Este foarte probabil ca accesul la informaţia online de la o vârstă fragedă să dezvolte capacităţile multitask”, susţine studiul.